Co to jest reguła 3-3-3 w leczeniu lęku i jak pomaga?

Wiele osób doświadcza lęku po kłótni, po przeprowadzce do nowego miasta lub w obliczu trudnej sytuacji. Lęk może być wywołany przez uczucia, myśli lub emocje, które zostały w sobie stłumione.

Jednak gdy te uczucia utrzymują się i przeszkadzają w codziennym funkcjonowaniu, można je zdiagnozować jako zaburzenia lękowe. W skali globalnej uogólnione zaburzenie lękowe (GAD) jest jednym z najbardziej dominujących zaburzeń lękowych, powodującym przerażenie, kołatanie serca, drżenie, dreszcze, a nawet ataki paniki.

Leki i terapie długoterminowe z Terapeuci z Cincinnati są dostępne, aby pomóc w walce z lękiem. Zmiana stylu życia lub alternatywne metody redukcji lęku i stresu nie przyniosą korzyści każdej osobie cierpiącej na zaburzenia lękowe.

Jak można złagodzić lęk?

W tym artykule wyjaśniono jedną z metod samopomocy w radzeniu sobie z lękiem. Nazywa się ona zasadą 3-3-3. Przestrzeganie tej zasady pozwoli Ci rozluźnić ciało, odnaleźć centrum i odzyskać kontrolę nad sytuacją.

Co to jest reguła 3-3-3 dotycząca lęku?

Są pewne rzeczy, które można zrobić, aby uspokoić niespokojny umysł i złagodzić stres, panikę i ataki lęku.

Choć ta 333 zasada może wydawać się nie tak wszechstronna jak inne techniki, jest to niezwykle skuteczna metoda redukcji stresu nawet wtedy, gdy jesteś przytłoczony pracą.

Nie ma znaczenia, czy odczuwasz niepokój w domu, czy w pracy. Oto, co sugeruje zasada 333:

1. Sight

Zatrzymaj się i obserwuj swoje otoczenie. Wskaż trzy przedmioty, które widzisz wokół siebie. Przyjrzyj się im uważnie i nazwij je. Zwróć uwagę na jak najwięcej szczegółów. Na przykład: wazon z kwiatami, woda w butelce i książka. Przyjrzyj się uważnie każdemu przedmiotowi. Jak wygląda wazon? Jak pełna jest butelka z wodą? Czy jest zimna, czy gorąca? Opisz książkę. Czy ma twardą okładkę, czy papierową?

2. Dźwięk

Następnie zacznij rozglądać się wokół siebie w poszukiwaniu trzech rzeczy, które znajdują się w zasięgu Twojego wzroku i słuchu.

Wysłuchaj trzech różnych dźwięków i zidentyfikuj je. Zwróć uwagę na szczegóły, takie jak wysokość dźwięku, kadencja i głośność.

3. Dotknij przycisku .

Ostatnim krokiem jest zaangażowanie zmysłu dotyku. Poruszaj trzema różnymi częściami ciała. Możesz to zrobić za pomocą rąk, nóg i kostek. Stukaj palcami, poruszaj ramionami lub poruszaj palcami u stóp.

Zaangażowanie trzech zmysłów – wzroku, dźwięku i dotyku – to skuteczna technika uspokajania niepokoju.

Zasada 333 w połączeniu z głębokim oddychaniem może nie tylko uspokoić umysł, ale także ciało. Dzięki tej technice staniesz się mniej niespokojny, przejdziesz do teraźniejszości i skupisz się na swoim umyśle.

Jakie korzyści przynosi reguła 3-3-3

Odpowiednie techniki mogą ułatwić radzenie sobie z paniką i lękiem u osób cierpiących na lęk lub zaburzenia lękowe. Zasada 333 może być pomocna w przypadku ciągłego odczuwania niepokoju lub przytłoczenia w pracy.

Praktykowanie tej techniki pomoże Ci w następujący sposób:

  • Redukuje uczucia i emocje związane z negatywnym nastawieniem.
  • Nie pozwól, aby do Twojego umysłu dostały się niechciane myśli
  • Pomaga skupić się na czymś innym, zamiast na przytłoczeniu lękiem
  • Utrzymuje koncentrację i świadomość